Vaihto ja palautus

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Välttääksemme tuotteiden edestakaisia kuljetuksia ja niistä aiheutuvaa ympäristökuormaa sekä taloudellisia kustannuksia, toivomme että teet harkittuja ostoksia. Autamme ilolla oikean koon valitsemisessa, ota yhteyttä info@askeltamo.fi ja katso sivuiltamme ohjeet jalan mittaamiseen.

Ostaessasi käytettyjä kenkiä, tutustu tarkasti kenkien tietoihin ja niiden kuviin. Kuvat pyrimme aina ottamaan niin, että kenkien todellinen kunto ja mahdolliset kauneusvirheet näkyvät - näin vältymme turhilta palautuksilta! Käytetyillä kengillä ei ole valmistajien tai meidän luomaa reklamaatio suojaa, koska kengät ovat käytetyt. Huomioi tämä ostaessasi käytettyjä kenkiä.  

Tuotteilla on 14 vuorokauden kuluttajasuojalain mukainen vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee niin käytettyjä kuin uutena ostettuja tuotteita verkkokaupasta, poikkeuksena avatut sukkatuotteet ja hoitotuotteet.

Kenkien ja niiden materiaalien kuluminen on normaalia eikä johdu tuotevirheestä. Käyttö, jossa kenkiin kohdistuu voimakasta rasitusta (potkupyöräily, jalkapalloilu ja muu kenkiä kuluttava urheilu, hankautuminen maata vasten ym). kuluttaa kenkää nopeammin. Mikäli uusissa kengissä on selkeä valmistusvirhe, reklamoimme sen suoraan valmistajalle. 

Sovitathan kenkiä huolellisesti ennen kuin otat ne käyttöön. Lisäksi pyydämme ennen käyttöönottoa varmistamaan, että olet myös muuten tyytyväinen ostokseen. Ulkona käytetyillä kengillä ei valitettavasti ole palautusoikeutta. 

Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä ensin sähköpostitse info@askeltamo.fi otsikolla "palautus" "vaihto" tai jos kyseessä on "reklamaatio"

Huomaathan, että toimitetun tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutamatta jätetyistä tilauksista perimme käsittely- ja toimituskulut 18 €/ tilaus, joka vastaa noutamatta jättämisen aiheuttamia todellisia kuluja.

Askeltamolta Vuorikatu 5, Mikkeli - käytettyinä ostetuilla kengillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tarkasta kengät ennen ostopäätöstä. 

Vaihtaminen

Jos haluat vaihtaa eri tuotteeseen, tee uusi tilaus verkkokaupassa ja palauta aiemmin ostamasi tuote. Huomaathan, että käytetyt kengät ovat yksittäiskappaleita, tämän vuoksi tuotteen vaihtaminen esimerkiksi toiseen kokoon tai väriin ei ole mahdollista.  Ensimmäinen vaihto on ilmainen -  ota yhteys asiakaspalveluun info@askeltamo.fi, niin saat vaihdolle ilmaisen postituskoodin takaisin. 

Palautuskulut

Palauttaminen on maksullista. Ostaja maksaa itse palautuskulut valitsemallaan palautustavalla, muistathan aina pyytää kuitin palautuksestasi. Säilytä kuitti niin kauan, kunnes palautuksesi on käsitelty. Hyvitämme tilauksesi kulut, kun olemme vastaanottaneet tuotteet ja tarkastaneet ne. Emme palauta asiakkaan maksamaa alkuperäistä postimaksua takaisin, vain tuotteen hinnan.  Palautuksissa maksunpalautus asiakkaalle tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle kun tuotteet on saapunut meille ja tarkastettu myyntikelpoisiksi. Palautettavien tuotteiden tulee olla täysin alkuperäisessä kunnossa. Palautuksia ei hyväksytä jos tuotetta on selkeästi käytetty.

 

Palautusoikeus

Palautusoikeus on voimassa vain, jos tuote on alkuperäistä vastaavassa kunnossa, käyttämätön ja tuotepakkaus on ehjä. Palauttaessasi tuotteita, pakkaa ne huolellisesti alkuperäispakkauksiin. Älä teippaa suoraan tuotepakkauksiin (esim. kenkälaatikot) vaan kääri ympärille ensin esim. muovia tai pakkauspaperia. Jos alkuperäinen myyntipakkaus on vahingoittunut pidätämme oikeuden tuotteen arvonalentumiseen. Uusissa kengissä tulee olla alkuperäiset laput kiinni. Jos myyntipakkaus on avattu tuotteen kokeilemista varten ja tuotetta on käytetty niin, että sen jälleenmyyntiarvo on laskenut tai sitä ei voi myydä enää uutena tuotteena, on verkkokaupalla oikeus tuotteen ns. arvon alentumiseen. Arvon alentuminen lasketaan tapauskohtaisesti. Pelkkä tuotteen tarkastelu tai kokeileminen ei aiheuta arvon alentumista. Jos kotonasi on eläimiä niin huolehdithan etteivät tuotteet joudu kosketuksiin eläinten tai eläinten karvojen kanssa. Emme voi vastaanottaa palautuksia, jotka ovat eläinten karvoissa ja pölyssä allergiariskin takia. Eli näitä tuotteita ei voi myydä enää eteenpäin uutena tuotteena. Asiakkaalla on huolenpitovelvoite tuotteesta sen palauttamiseen saakka.

Palauta kaikki saman tilauksen tuotteet yhdessä paketissa. Jos olet tehnyt useamman tilauksen ja palautat näistä tuotteita samaan aikaan, voit pakata ne samaan pakettiin. Muista kuitenkin liittää mukaan jokaisesta tilauksesta mukana tullut tilausvahvistus, tämä helpottaa ja nopeuttaa palautusten käsittelyä, kun tiedämme keneltä tuote on palautunut. Myös sinun rahasi palautuvat tällöin nopeammin.

Vaihdettavat tai palautettavat tuotteet on toimitettava postiin 14 vrk kuluessa palautusilmoituksen lähettämisestä. Mikäli asiakaspalautus saapuu myöhässä 14 vrk palautusoikeuden jälkeen, emme valitettavasti voi ottaa palautusta vastaan.

 

Hyvitys ja rahojen palautus

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä maksussa. Saat sähköpostiisi viestin kun palautuksesi on käsitelty. Hyvitämme tuotteiden hinnan 14 päivän sisällä siitä, kun palautetut tuotteet ovat saapuneet meille. 

Oliko tilauksesi toimitus ilmainen, mutta palautuksen jälkeen tilauksen loppusumma jääkin alle tilaushetkellä voimassa olleen ilmaisen toimituskulurajan? Tällöin vähennämme palautettavasta summasta myös tilauksen toimituskulut (6,90 €).

 

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Jos paketti palautuu meille noutamattomana, perimme 18€ käsittelykulun, joka vastaa noutamatta jättämisen aiheuttamia todellisia kuluja. Tämä summa vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta automaattisesti. Jos et syystä tai toisesta pääse noutamaan tilaustasi itse, voit valtuuttaa valtakirjalla toisen ihmisen hakemaan paketin puolestasi tai antaa hänelle lähetyskoodin.

 

Tarvitsetko apua? Jos tarvitset apua tai sinulla on kysyttävää palautuksista, otathan meihin yhteyttä osoitteeseen info@askeltamo.fi